2010 - 10 - 01 / riverside madafka

Jag har inte haft tid på jättelänge att blogga, har faktiskt funderat över att blogga vissa gånger under jullovet. Men det har jag inte lyckats med. Jag har hamnat i åbo för några  dagar i början av jullovet, var där under julafton. Har varit på kryssning också. Hunnit med ganska mycket men ändå så har jag varit mest hemma med min k.t och softa! Har bytt till svenskan i bara detta inlägg, det går smidigare för mig att skriva på svenska. Skolan har startat, 10.01.10!
Under jullovet var jag ungefär en vecka i Åbo, då har jag provat sushi för första gången, jag svär. Det var uuurgott! Men äter man för mycket av sushi dör man av smaken. Lite åt gången går bra. Provat en massa kläder men köpte endast ett par svarta klackar. Träffade k.t's ubersöta kusiner, mest flickor. Dom är bara för söta, från ålder 12-15? :) Sen har vi varit till en hall, på riktigt skulle jag spela fotis där men jag ville inte riktigt, det var ett gäng av k.t's vänner och nåra vietnameser. Men blev inget av, satt bara å checkade. Tog lite kort också. Julafton firades med hela hans familj, blev lau till mat, en av vietnamesiska 'mest ätande sätt'. Gott, skulle till J på fest men missade skjutsen när vi var i bastu. Blev inget festandet utan hemma och feeta oss. Äter jättemycket när jag är tillsammans med k.t, sweetie. Åkte hem tillsammans med honom till Närpes, 2 dagar efter jullovet, då var det sista gången jag var där 2010 ;) Hans lil systrar är så söta!
Efter att vi har varit i åbo, blev det alltså närpes. Tog bussen hem, blev en massa filmer och ätandet hemma här också. Köpte mat, och fixade mat. Gjorde sushi själv fö första gången! Gick att äta, men hade inte rätt ris, för vi orkade inte köpa japansk ris, så det blev vår vanliga ris som vi äter här hemma. Firade Ngoc's 18 års födelsedag med hela familjen + k.t. Hos honom var det massa med folk, han firades på 31.12.10 så vi hade vårt nyår hos min ygnsta moster. Blev hela vår släkt och raketerna sköt och allt jag önskade hade jag redan, så det var myyysigt att vara hos moster och fira med familjemedlemar + några utomstående! Efter allt raketer efter dryg 45 min så blev det mat. pho blev det, mums! Karaoke bjöd de även på och vi kom hem ca 3-4 tiden. Vi gick inte och sov utan det blev en massa film för oss! k.t och jag. Efter nyåret några dagar for k.t hem. Hans jullov tog slut men inte mitt. Han gick till skolan 2 dagar, blev faktiskt galen för att jag inte hade honom bredvid mig, felt so empty. anyway arbetade jag på måndagen och på tisdagen, onsdag tog jag ledigt av 'träningsvärken'. Fick en överrasknng av k.t, var utanför mitt hus på onsdagskvällen. Kunde inte sluta skratta, sen efter det har han varit här nästan hela 5 dagar. Nu är han hemma igen och jag hemma hos mig. Haft det pretty chill med honom. Ngoc har fått körkort under jullovet. Har varit ut och brummat med honom a few times. And guess what, jag har också kört bil under jullovet. Hade k.t att lära ut mig , gick bra men skulle nte våga köra bara sådär ut i stan. Har varit till fontana första gången i år tillsammans med ett skönt gäng, inklusive min k.t ♥
2

Det var nästan allt av mitt jullov, finns mera men hade nog inte orkat skriva.
- Skolan idag, fettkul att skriva prov på första dagen, till och med engelskan. Inte så svårt men det är om litteratur, så lite svårt var det för mig. Men jag tror jag klarar mig bättre än underkänt! Muahz. Ska ta itu med historian på kvällen. Kommer att ta det på talang. NU väntar maten, food bby ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0