Nov. 1, 2010

Wow, har inte bloggat typ på nästan en vecka! Börjar från och med torsdagen då ;)

TORSDAG ; Det blev innebandyturnering i skolan. Här vid simhallssalen. Första matchen spelade vi mot Kristinestad, det blev vinst med 9-0. Hade paus emellan och satt och kollade på Petalax - Nykaabi. Det blev 2-2 där. Så spännande! Iaf så spelade vi mot Petalax direkt efter dom hade match och det blev 2 snabba mål av mig och 1 mål av Josefin, om jag minns rätt. Vid sista minuten fick Petalax in ett mål men ändå blev det vinst för den delen! blev paus emellan match mellan Nykaabi och Kristinestad, vinst för nykaabi. Efter det hade vi match mot nykaabi, blev förlust men ändå är vi vidare. Nästa gång kanske vi spelar i Vasa trakten eller något. Efter turneringen blev det 2 timmars finska i skolan. När jag kom hem efter 15 så for jag och växla mina pengar till estniska kronor. Hem i dushen och sen hade jag orkesterövning. Efter 21 kom jag hem och det blev att packa, och jag fick bara några timmars sömn, satt uppe och snackade med k.t

FREDAG ; Tidig start från ST1 med laget. Somnade i bussen flera gånger, kom till helsingfors ca 13. På färjan ungefär klockan 14, chillade lite och efter 2 timmars färjan kom man till Estland, Tallin. Checkade in på hotellet fixade oss och hade fritid tills 7 tiden. Hela laget gick till Gamla stan och kollade lite runt. Gick in på en restaurang, jag hade beställt kycklingsfile med risotto. Och smakade jättegott. Men alla andra var lite besviken över maten där, vissa hade fått hårstrå i maten. Efter det så fick vi lite fritid, blev förälskad i en blomaffär, eller marknad med massor med blomaffärer, fina rosor.. Damn wish it was here in Finland too, so beautiful. gick in och kollade på vissa barer men hade inte lust att sitta där.. Så gick tillbaks till hotellet och blev sömn runt midnatt, 3 på morgonen blev det för mig.

LÖRDAG ; vaknade 9, gick ner för att äta frukost. Blev ganska mycket för mig. Sen for vi till köpcentrum och började shoppa. Jag hittade bara några smycken och en T-skjorta, otroligt att jag inte köpte mycket. Efter shoppingen gick jag tillbaka till hotellet och sen sökte jag mig till Spa hotellet. Fick mina ögonbryn fixad hos en kvinna. Efter det fick jag min massage med varma stenar. Det var riktigt härligt, men det negativ a var att jag hade så sjukt i magen så ja nästan bara koncentrerade mig på min mage.. Men ändå var det skönt! Efter det gick jag tillbaka till hotellet och var där och väntade på andra som varit på shopping igen efter deras spa. Iaf så gick vi allihop till ett indiskt restaurang. Jag blev helt besviken på maten där. Det var inte alls som jag tänkt mig, jag tog förätten, förätten var jättegod men lite väl kryddad. Efter maten gick vi tillbaka till hotellet, hela laget hade samlats i ett av vårt hotellrum, och jag hade varit ensam i ett hotellrum framfö datorn.. Skulle vilja äta på den natten men orkade inte så blev inte McDonalds för min del. Somnade 3 tiden.

SÖNDAG ; vaknade 8. Frukost, packade alla våra grejjer, checkade ut. Gick till hamnen och gick på färjan. Köpte massor med godis. Sen klockan 13 kom vi till helsingfors. Raka vägen hem + matpaus. Kom hem Efter 19 på kvällen. Riktigt trött var man nog.

Men riktigt bra resa hade vi haft, alla var glada. Ingen var speciellt sur iaf :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0